Foodservice
Een foodservice zorgt ervoor dat u als ondernemer of organisatie de gewenste voedingsproducten ontvangt. Dit bespaart u tijd en geld die u in andere belangrijke zaken kan investeren. Een foodservice vertelt u precies welke ingrediënten er in de voedselproducten zitten die u afneemt, waar ze vandaan komen en waarop u moet letten met bepaalde allergieën. Een goede kennis van uw voedselproducten wordt steeds belangrijker. De consument wil weten wat hij binnenkrijgt. Met deze kennis wint u dus het vertrouwen van uw klanten. Voor wie is een foodservice?
Foodservice voor wie?
Een foodservice richt zich doorgaans op de sectoren zorg, catering en gastronomie. Denk aan hotels, restaurants, cafés, cafetaria's, zorginstellingen en bedrijfskantines. Een foodservice weet precies waar ze welke voedselproducten en ingrediënten vandaan moeten halen. Ook onderhouden ze regelmatig contact met u om up-to-date te blijven over uw behoeften. Vaak heeft een foodservice ook een specialisatie, bijvoorbeeld in vers eten, biologisch voedsel, belegde broodjes of aardappelproducten. Stel dat u zelf op zoek moest naar alles wat uw bedrijf of organisatie nodig heeft. Dat zou u zeeën van tijd kosten en tijd is geld.
Producten foodservice
Een foodservice verkoopt doorgaans de volgende producten, ingedeeld in productgroepen:
- Brood, broodvervangers, (belegde) broodjes, crackers, ontbijtkoek, cornflakes, koekjes, cake, gebak, taart.
- Kaas, vleeswaren, zoet beleg.
- Sauzen, dressings, jus, kruiden, soepen.
- Aardappelen, graanproducten, pasta's, rijst, mie.
- Groente, fruit, eieren, visproducten, vleesvervangers.
- Melk, yoghurt, kwark, pudding, ijs, milkshakes.
- Bloem, cacao, suiker, zoetstoffen, paneermiddel.
- Boter, oliën, azijn, frituurvet.
- Koude dranken, warme dranken, alcoholische dranken.
- Zoute snacks, snoepgoed, chocolade.
- Babyvoeding, sportvoeding, dierenvoeding.